reklama

Prečo sa presťahovať do Francúzska? Alebo prvé plusy tejto krajiny.

Sú to už tri roky, čo som sa presťahovala do Francúzska. Nikdy som si nemyslela, že bude práve toto môj osud, ale život má pre nás veľa prekvapení – no a toto bolo jedným z tých mojich.  No ale vráťme sa radšej k pozitívam krajiny galského kohúta. Nebudem sa tu zaoberať krásou tejto krajiny, množstvom pamiatok alebo Azúrovým pobrežím. Skôr som si povedala, že vám predstavím pár bodov, ktoré vždy prekvapia mojich známych, keď im o tom rozprávam.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (28)

Otázka krásy:

Slovenské dievčatá pozor! Ak ste o tom ešte nevedeli – francúzski muži považujú Slovenky za nádherné ženy. A potom to vedia ja patrične prejaviť. Na Slovensku som sa považovala za priemerné dievča, ale tu sa aj vďaka komplimentom cítim ako druhá Adriana Karembeue (teda po našom Adriana Sklenaříková). Takže ak máte nejaké komplexy, vo Francúzsku sa všetko na dobré obráti.

Keď sme už pri kráse, už ste niekedy premýšľali nad tým, čo je pre slovenských mužov dôležitejšie? Krásna tvár alebo dokonalé štíhle telo? Keď som si robila môj malý prieskum na Slovensku, zo začiatku boli odpovede skôr typu, aj jedno, aj druhé. No dobre, to je mi jasné. Všetci by chceli mať doma dokonalú topmodelku... Ale keď si treba vybrať, tak čo si vy muži vyberiete?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po menšom uvažovaní na Slovensku jednoznačne vyhrala – tvár. Tá, ktorá má tvár bábiky, ale za to priemernú postavu, bude mať vždy omnoho viac ctiteľov, ako tá, čo má priemernú tvár, ale štíhlu, peknú postavu. Myslím, že mi dáte za pravdu... No ale k čomu som sa chcela dostať bolo to, že vo Francúzsku je to presne naopak. Netvrdím, že na 100 %, ale vo väčšine prípadov je práve pekná postava to, čo si Francúzi všimnú ako prvé.

Otázka štúdia:

Vedeli ste, že vo Francúzsku môžete každý rok získať nejaký diplom? Aby som začala od začiatku – na to, aby sme získali určitý francúzsky diplom máme tri možnosti. Buď chodíme do školy, a na konci prejdeme určitou skúškou. Druhou možnosťou je že získame diplom vďaka dlhoročným skúsenostiam v oblasti prostredníctvom overenia vedomostí. A treťou je že sa prihlásime na národné skúšky ako nezávislý kandidát.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keďže pracujem v hoteli s gastronomickou reštauráciou a často musím najímať skúsených i menej skúsených čašníkov, barmanov, zodpovedných reštaurácie apod. Vo Francúzsku som túto doménu neštudovala, a tak som si nevedela veľmi predstaviť, čo by takíto študenti mali ovládať. A tak som sa zapísala na skúšku BTS v hoteliérstve a reštauračných zariadení ako nezávislý kandidát. Keď som sa na ňu zapisovala, brala som to skôr ako srandu s tým, že vlastne bez akéhokoľvek štúdia sa mi to nemôže podariť. Lenže čím sa plánované testy približovali, začal stúpať adrenalín a mne predsa len došlo, že mi na výsledku trošku záleží. Keďže pracujem 12-13 hodín denne, nebolo veľa času na študovanie materiálov, zháňanie minuloročných testov, a hlavne učenie doteraz nenaučeného.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No a medzitým to celé vypuklo, ráno testy, večer do práce, čakal ma kolotoč dvojtýždňových praktických a teoretických testov – od slohových prác vo francúžštine, cez manažment, marketing, účtovníctvo, až po praktické skúšky – degustácia vín, preskúšavanie predajných techník a znalosti cudzích jazykov (počas skúšky však nikto veľmi nebral ohľad na to, že pre mňa je aj francúžština cudzí jazyk – no ale to je o inom). Ako som si len vydýchla, keď bolo po všetkom. Môj každodenný kolotoč – práca, a oddych sa mohol znova ustáliť. Však už som na výsledku nič nemohla zmeniť...

Pár týždňov ubehlo, až som doma našla obálku so známou adresou... Ešte treba pripomenúť, že pri francúzskom bodovaní musíte získať v priemere 10 bodov z 20, aby ste tento diplom (a akýkoľvek iný) získali. Zdá sa to celkom ľahké, ale pri najvyšších koeficientoch za účtovníctvo, to až také jednoduché teda nebolo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No a na moje veľmi milé prekvapenie, to tam bolo – potvrdené čierne na bielom. Mám to!!! Získala som francúzsky diplom, bez kurzov, bez chodenia do školy, len s niekoľkými dňami učenia, a prevetrávania skúseností! Takže Francúzsko má ďalšie plus – diplom tu získate, ak niečo viete, a máte aj trochu šťastia...

Otázka zdravia:

Prepočítali ste si už niekedy, koľko musí bežný slovenský občan zaplatiť u lekára, a následne v lekárni za predpísané lieky? Našťastie som až taká chorá na Slovensku nebývala, ale za to, som veľmi rada a štedro podporovala slovenských zubárov. K môjmu štátnemu zubárovi sa nebudem vyjadrovať.. Proste som si svoje užila.. Nemal rád deti, a hlavne tých, ktorí kvília od bolesti, a tak keď vás niečo bolelo, prístup bol ešte drsnejší...

No ale vráťme sa k pôvodnej téme. Tak teda, keď som si konečne našla neštátneho zubára, ktorý bol skvelý, po prvom zákroku som pochopila, prečo k nemu chodí tak málo ľudí. 50 eur za jednu plombu! Však to je pri slovenských platoch nemysliteľné. No a tak som to porovnala s francúzskym zubárstvom a lekármi vo všeobecnosti. Pri každej návšteve u doktora alebo zubára tu zaplatíte 21 eur. Čo teda nehádže pozitívne svetlo na francúzsku medicínu... To, o čom neviete, je ale čo sa deje hneď po tom..

Keď som bola prvýkrát vo Francúzsku chorá, šla ku doktorovi, a ... a zaplatila mojich 21€. Svojim ušiam som neverila, keď mi môj drahý hovorí – no a teraz ti vrátia 20 eur. Čoooo? Takže ja tu zaplatím, a niekto mi moje peniaze až na jedno euro (ale čo je jedno euro) vráti? Toto je raj na zemi? No ale kto sa schováva za týmto tajomným Jánošíkomí? Prvým je Securité sociale, a teda francúzsky štát, ktorý vám vráti jednu tretinu. No a druhým je vaša poisťovňa, ktorej prispievate zo svojho platu, keď ste zamestnaný.

No a keď zamestnaný nie ste? Tu je to najväčšie prekvapenie! Tak to neplatíte vôbec! Podľa štátu ste totiž považovaný za neschopného platiť, a tým pádom za vás hradí všetko on. Ešte stále si myslíte, že Slovensko je sociálny štát?

Daniela Jadronova

Daniela Jadronova

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Hľadám svoju vlastnú cestu... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu